Tantens tankar

…. om både smått och stort, viktigt eller oviktigt….

Trapped with Lumbago

2 kommentarer

Hur ont kan man ha i en rygg? Jag har i alla fall inte det rätta ordförrådet för att svara på den frågan. Sedan i fredags dras jag med ett ryggskott utan dess like. Det är hemskt!!! Igår var jag hos husläkaren, Söderdoktorn. Det är i mitt tycke en alldeles förträfflig vårdcentral. Jag blev så väl bemött och omhändertagen. Men…..det ”onda” är kvar. Petar i mig de rekommenderade tabletterna och ”Lullar på”, för jag blir helt ”vimsig i mössan”. Förstår att det nu mest är en fråga om tålamod och avvägd försiktighet. Hoppas och önskar innerligt att det här är en fråga av engångskaraktär. Tänker på alla dom som lever med mer eller mindre konstant smärta/värk……

Författare: tanten

En tant som tänker mest och bäst i lugn och ro, ofta om natten... gärna med en stickning i händerna och ett garnnystan i knät...

2 thoughts on “Trapped with Lumbago

  1. Hej! Jag hittade hit via Carpe Diem… Inte kul alls med ryggskott. Stackars! Men – det är ingen dum idé att i stället för att besöka vårdcentralen gå till en naprapat. Så gör jag när jag drabbas av ryggskott, och blir som ny efter ett eller två besök! Bättre än tabletter, som gör en vimsig. Lycka till!

    Gilla

  2. Tack snälla…. Jag har fått det tipset från flera håll. Skall försöka ordna det till veckan. Jag är novis på fronten ryggskott…..peppar peppar…..därför blev det som det blev. Tack igen….

    Gilla

Kommentera

