Tantens tankar

…. om både smått och stort, viktigt eller oviktigt….

Helena Bergström

Lämna en kommentar

Tittar på filmen ”Paradiset” på TV, Helena Bergström spelar huvudrollen. Känner på något sätt ”skräckblandad förtjusning” över hennes insats. Å ena sidan får hon mig att bli intresserad av både filmen och handlingen men å andra sidan får hon mig helfrustrerad. Min känsla är att hon som så många andra ”överspelar”. Hon skriker och grinar på ett dramatiserat koleriskt sätt som får mig att rysa samtidigt som hon har uttryck i ögonen som är helt enastående. Jag blir helt kluven, vet inte vad jag tycker egentligen mer än ….jag tycker det är synd.

Författare: tanten

En tant som tänker mest och bäst i lugn och ro, ofta om natten... gärna med en stickning i händerna och ett garnnystan i knät...

Kommentera

