Tantens tankar

…. om både smått och stort, viktigt eller oviktigt….

Pissoarer….

Lämna en kommentar

…. doftar bättre än hissarna i Stockholms tunnelbanenät. Det är för mig en gåta, att det inte finns ett ”doftneutraliserande” medel som kan användas. I morse skulle jag åka i hissen vid Mariatorgets tunnelbanestation. Jag mötte en lokalvårdare som precis tagit sig an hissen. MEN…när jag klev in i hisskorgen var stanken av urin nästan outhärdlig. Jag gick ut igen och frågade killen hur det kunde komma sig, hans svar var : Du förstår, vi tänker på miljön, vi använder inga starka medel…

Nä nä …

Jag skäms över att det är så snuskigt i tunnelbanans hissar. Stackars turister om de dristar sig till att ta hissen, t ex vid T-centralen, uppgången mot Centralstationen… då måste man ha ansiktsmask med filter, skoskydd och handskar på händerna för att kunna känna sig någorlunda bekväm.

SNUSK _ SVERIGE  :1

Författare: tanten

En tant som tänker mest och bäst i lugn och ro, ofta om natten... gärna med en stickning i händerna och ett garnnystan i knät...

Kommentera

