Tantens tankar

…. om både smått och stort, viktigt eller oviktigt….

Vaccinerad? 3….

2 kommentarer

Efter moget övervägande fattade jag beslutet…… Jag gick iväg och fick ”sticket”.

Eftersom jag har det jobb jag har räknades jag som ”vårdpersonal” och fick fort och lätt min spruta. Desvärre fick jag idag veta att ”Socialstyrelsen” bedömt tandvårdspersonalen i länet som icke prioriterade…. Hur tänker de då????

Jag fortsätter att förundras över hur prioriteringarna görs, hur fördelning av vaccinet ter sig och hur ”pandemin” utvecklas. Egentligen blir jag inte klokare, snarare tvärtom, men jag är glad att jag gjorde som jag gjorde. Nu är det gjort!

Författare: tanten

En tant som tänker mest och bäst i lugn och ro, ofta om natten... gärna med en stickning i händerna och ett garnnystan i knät...

2 thoughts on “Vaccinerad? 3….

  1. Nu e det gjort – bra! Ja jisses vilka prioriteringar.. icke tandläkare. Och politiker förstås först i kön… hmm…

    Gilla

  2. Hej!
    Jag har fått en uppgift i skolan att intervjua någon som var ung under 50-60-talet. Jag hittade din blogg och det skulle vara jättesnällt om du vill svara på dem här frågorna:
    1. Vad var modert eller trendigt på den tiden?
    2. Vilka artister var populära?
    3. Vilka idrottsstjärnor var kända?
    4. Vad var typiska helgnöjen?
    5. Hur var det att gå i skolan?
    6. Hur var lärarna?
    7. Hur var eleverna?

    Svara så snart som möjligt 🙂
    Vänliga hälsningar/Malin

    Gilla

Kommentera

