Tantens tankar

…. om både smått och stort, viktigt eller oviktigt….

Jag och…..

1 kommentar

… alla mina stickprojekt. Jo, dom är många. Det sköna är att jag inte har något samvete för att en del arbeten blir liggande. Det är så att säga en del av det positiva, att jag faktiskt kan lägga det ifrån mig och ta tag i ett annat.

Just nu håller jag på att färdigställa och att sticka ett antal sjalar som skall till försäljning på ROTORs julmarknad i början av December. Det är kul…

Att sticka har blivit ett sätt ”att överleva” för mig. Otroligt skönt för både ögon och händer, alla dessa fantastiska garner som finns att få tag på idag är fantastiska att arbeta med. Var inne på en blogg och såg helt fantastiska ”prickiga garner”, dvs garn med pärlor uppträdda. Jag blev så sugen, så sugen på att sätta mig och trä upp lite pärlor. MEN, som tur var lyckades jag hejda mig. Det får bli ett projekt till ledigheten runt jul. Jag fick min önskade semester beviljad idag, det känns härligt. Nästan två veckor ledigt……… underbart. Undrar bara hur det ser ut på SJs biljettfront då… det får bli morgondagens projekt, att skaffa biljetter mellan Stockholm och Göteborg….

Författare: tanten

En tant som tänker mest och bäst i lugn och ro, ofta om natten... gärna med en stickning i händerna och ett garnnystan i knät...

One thought on “Jag och…..

  1. Prickiga pärlgarner. Det lät roligt – vill se!

    Gilla

Kommentera

